Gourmandisztán

Répás-almás muffin almahabbal

2012. április 09. - Gourmandisztán

Húsvétra való tekintettel a hétvégi menü mellé répás süteményt készítettem desszertként. Természetesen a sonka, torma, kalács megvolt, de valami ebéd utáni finomságra is vágtam.

A muffin egy egyszerű sütemény, nagyon nehéz elrontani és viszonylag gyorsan kész is van.

A répa magában nagyon intenzív ízt kölcsönzött volna a muffinnak, így az almát választottam kísérőnek, amiből a muffin tetejére hab is készült.

 

Hozzávalók (12 darabhoz)

Tésztához:

15 dkg alma

15 dkg sárgarépa

5 dkg vaj

15 dkg cukor

15 dkg liszt

1 csomag vaníliás cukor

1 tojás + 1 tojás sárgája

1 kiskanál sütőpor

2-3 evőkanál tej

 

Almahab:

1 tojásfehérje

5 dkg alma

2-3 dkg porcukor

 

Akkor kezdjünk is neki :-). A vajat megolvasztottam és egy tálba raktam, a cukorral és a vaníliáscukorral, ezt összekevertem, majd hozzáadtam 1 egész tojást és 1 tojásnak a sárgáját (a fehérjét félretettem az almahabhoz). A tálba öntöttem még a lisztet és a sütőport is, majd az egészet jól összekevertem. A tészta nagyon sűrű lett, így fellazítottam 2-3 kanál tejjel. A tésztát félretettem, a sütőt bekapcsoltam 180-an fokra és előkészítettem egy muffin-sütőformát, amibe muffin-papírokat helyeztem. A meghámozott almát és répát lereszeltem a reszelő kislyukú részén egy másik tálba. Az almás-répás pépet a tésztába kevertem, majd a muffin-papírokba kanalaztam őket. A 180 fokos sütőbe raktam a muffinokat 15 percre. Míg a muffinok sülnek a habhoz az almát pépesre reszeltem, a tojásfehérjét elektromos habverővel kemény habbá vertem, úgy hogy közben a porcukrot hozzákevertem, majd a habba óvatosan belekevertem az almapépet.

Miután a muffinok már 15 percet sültek a sütőben, kivettem  őket és a habot rájuk kanalaztam, majd visszaraktam még 10 percre a sütőbe, hogy készre süljenek. Ne aggódjatok, a tojásfehérje hab meg fog kicsit pirulni.

Mikor kicsit kihűltek a muffinok, már meg is kóstolhatjuk. Nem az a hagyományos Húsvéti sütemény, de egy kis újítás sosem árt.

Jó étvágyat hozzá!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmandisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr654373484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása