Gourmandisztán

Fahéjas macaron

2012. március 20. - Gourmandisztán

macaron.jpg

Hogyan is kezdjem? Rendben, kezdem azzal, hogy azért választottam a mai napra a macaront: 1. mert nagyon szeretem, 2. mert március 20-a van, azaz ma van a Macaron Nap!

Fontos megemlítenem, hogy én egyszerűen készítettem el a fahéjas macaronjaimat (a mennyiségekre gondolok itt), de azért nem olyan könnyű, nagyon oda kell figyelni. (Nekem sem lett az összes tökéletes, de a nagy része nagyon szép :-).

 

Hozzávalók (30 db macaronhoz)

 

100 g tojásfehérje

100 g finomra darált mandula

200 g porcukor

3 dkg krisztálycukor

1 kk őrölt fahéj

ételszinezék

 

1/2 csomag vaniliás pudingpor

250 ml tej

3 kk őrölt fahéj

3 kk porcukor

 

Amint már említettem egyszerűen készítettem, ez annyit tesz ki, hogy amennyi a tojásfehérje, annyi legyen a mandula is (itt 100 g). A porcukor dupla annyi legyen, mint a darált mandula (itt 200 g), a kristálycukor viszont annyi dkg, amennyi tojásfehérjét felhasználtunk. Nekem a 100 g tojásfehérje 3 tojásból jött össze.

Na most már azt is leírom, hogyan készítettem :-). A tojásfehérjéket 1 éjszakára a konyhapulton hagytam pihenni. A finomra darált mandulát és porcukrot egy tálba szitáltam át. A kristálycukrot is kikészítettem. Mielőtt elkezdtem volna a tojásfehérjéket felverni, előkészítettem a habzsákot, a sütőpapírral kibélelt tepsit, vagyis 2 tepsit. Sok macaront készítettem.

A tojásfehérjéket elektromos habverővel felvertem, de közben hozzákanalaztam a kristálycukrot. Mikor már a hab kemény belekevertem a mandulás-porcukros keveréket is szépen óvatosan. Ezután jött az ételfesték. Én egy kis lilát használtam, de kinek melyik szín tetszik.... Habzsákba töltöttem a masszát és a sütőpapírral kibélelt tepsire megpróbáltam szabályos 3 cm átmérőjű korongokat nyomni. A tepsit kicsit hozzáütögettem a konyhapulthoz, hogy ne maradjon levegős a massza. A korongokat megszórtam fahéjjal. Majd 1-1,5 órára hagytam pihenni. Ezalatt elkészítettem a nagyon egyszerű tölteléket. Instant vaniliapudingot készítettem, annyi különbséggel, hogy raktam még bele 3 kk fahéjat és 3 kk porcukrot, hogy jó édes legyen.

Miután a korongjaim kipihenték magukat, beraktam őket 150 fokos előmelegített sütőbe 12 percre (az időt pontosan mértem). A 8. perc után úgy vettem észre, hogy kicsit vissza kéne venni a hőfokból, így 130 fokon sütöttem tovább ezt az első tepsit és a másodikat is.

Mikor a krém és a macaron is kihült kicsit, összállítottam öket. Bár annyira türelmetlen voltam hogy néhányat már összeállítás elött megettem, és jelentem úgy is nagyon finom volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmandisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr414328072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása